lördag 15 juni 2013

De fyras gäng

Fick meddelande från äggkläckerskan att det kommit ut fyra dunbollar ur skalen så jag åkte förbi där efter jobbet igår för att hälsa på dom och där satt sötnäbbarna under lampan och pep. Det slutade med att jag fick med mig dom hem :)

Samma säte, samma bälte men inga äggskal den här gången. 

Här bor dom under värmelampan. Jag har lagt stenar runt i vattenautomaten så piparna inte ska tippa över och drunkna när dom dricker.
Till en början hade vi bara duken som underlag men jag lade ut tidningspapper också så det blir lättare att hålla rent under värmelampan. När jag hade lagt ut tidningarna började kycklingarna picka hej vilt på bokstäverna och bilderna i tron att det var mat :)
Katten Stor fick ta en titt, hon blev väldigt intresserad...
Närbild på en Faverolle. Man ser ganska tydligt det kommande skägget.
En trött liten Sussex. Längst fram på näbben syns äggtanden som dom använder för att ta hål på skalet med.

2 kommentarer:

  1. Åh så söta! Du tar med dom på jobbet på måndag va:-) Dom kan få sitta på mitt skrivbord!

    SvaraRadera
  2. Du kan få låna en, sen vill säker Kerstin också ha en och jag vill ju också ha en så klart. Den fjärde får vi lotta ut :)

    SvaraRadera